Arabia logo
Käyttöehdot

Arabia astiapalvelun ehdot

Voimaantulopäivä 01.04.2020

Tervetuloa Arabia astiapalveluun! Uudesta astiapalvelusta saat Mainio Sarastus- ja muut Arabian astiapaketit käyttöösi kiinteällä kuukausihinnalla. Sopivan astiapaketin voit valita Arabian rakastetuista sarjoista verkkosivuilta astiapalvelu.arabia.fi. Sopimusaika on vähintään 12 kuukautta, jonka jälkeen astiat voi lunastaa tai palauttaa myymälään. Arabia tilauspalvelu on kuvattu yksityiskohtaisesti Verkkosivustolla.

Tämän Arabia astiapalvelun (”Palvelu”) ylläpitäjä on Fiskars Finland Oy Ab (y-tunnus 1903608-9), Hämeentie 135A, 00560 Helsinki, Suomi. Fiskars Finland Oy Ab on Palvelussa ja sen yhteydessä tarjottujen tuotteiden (jäljempänä ”Tuotteet”) vuokraaja ja/tai myyjä, sekä astiapalvelu.arabia.fi verkkosivuston (”Verkkosivusto”) ylläpitäjä, jonka kautta käyttäjät voivat tilata Palvelun.

1. Soveltamisala ja ehtojen hyväksyminen

KIRJAUTUESSASI SISÄÄN TAI REKISTERÖITYESSÄSI PALVELUUN VERKKOSIVUSTOLLA JA VALITSEMALLA EHTOJEN HYVÄKSYMISTÄ KOSKEVAN VALINTALAATIKON KIRJAUTUMISPROSESSIN YHTEYDESSÄ, HYVÄKSYT NÄMÄ EHDOT JA SITOUDUT NIIHIN.

Nämä ehdot sekä Fiskarsin tietosuojaseloste, evästekäytäntö ja tuotteiden tilaamista varten sinulle mahdollisesti annettavat muut ehdot ja tiedot (yhdessä ”Sopimusehdot”) koskevat Palvelua ja kaikkia Verkkosivustolla saatavilla olevia Tuotteita koskevia tilauksia ja toimenpiteitä.

Kaikki Verkkosivuston käyttöä koskevat ilmoitukset, tiedot, sopimukset ja muut viestit toimitetaan sinulle sähköisessä muodossa. Hyväksymällä nämä Sopimusehdot hyväksyt, että tällainen viestintä täyttää kaikki lakisääteiset vaatimukset kirjallisesta viestinnästä. Nämä Sopimusehdot eivät vaikuta (eikä niiden tule katsoa vaikuttavan) lakisääteisiin oikeuksiisi, joista ei sopimuksella voi luopua tai joita ei sopimuksella voi rajoittaa.

Nämä Sopimusehdot muodostavat sopimuksen, jonka osapuolina ovat Palvelun käyttäjä (”Käyttäjä”, ”sinä”, tai ”sinun”, asiayhteydestä riippuen) ja Fiskars Finland Oy Ab osakkuus- tai tytäryhtiöineen ja toimittajineen (yhdessä ”Fiskars”, ”me” tai ”meidän”, asiayhteydestä riippuen).

2. Palvelu ja tilaaminen

2.1. Arabia tilauspalvelu

Palvelun välityksellä voit tilata Verkkosivustolla esillä olevia Tuotteita käyttöösi. Tässä vaiheessa et omista tilaamiasi Tuotteita, vaan sen sijaan maksat kuukausittaisen palvelumaksun Tuotteiden käytöstä. Sopimuksen kesto on vähintään vuosi ja sopimus jatkuu automaattisesti aina kahden vuoden ajan ellet Palvelua päätä. Vuoden kuluttua tilattujen Tuotteiden vastaanottamisesta voit päättää Palvelun milloin tahansa kahdella tavalla. Voit ostaa Tuotteet Verkkosivustolla tilausajankohtana ilmoitetulla hinnalla, joka ilmoitetaan myös sähköpostissa. Vaihtoehtoisesti voit palauttaa Tuotteet Verkkosivustolla mainittuun myymälään ilman lisäkustannuksia. Jos palautat Tuotteet Palvelun käytön jälkeen, et saa hyvitystä Palvelun palvelumaksuista tämän käytön ajalta.

Huomaa, että tilatessasi Palvelun, sinun on tilattava Tuotteet saman aikaan.

2.2. Palvelun tilaaminen

Voit tilata Palvelun tilaamalla Tuotteita Verkkosivustolta, jos täytät seuraavat ehdot:

  • olet vähintään 18-vuotias;
  • olet Palvelun tilaamiseen käytettävän voimassa olevan maksukortin omistaja tai valtuutettu haltija;
  • annat Suomessa sijaitsevan postiosoitteen, johon tilatut Tuotteet voidaan lähettää ja sitoudut olemaan viemättä Tuotteita Suomen ulkopuolelle ensimmäisen vuoden kestävän tilausjakson aikana; ja
  • sitoudut antamaan koko nimesi sekä oikean ja täydellisen postiosoitteen, puhelinnumeron, sähköpostiosoitteen, maksutiedot ja muut vaaditut tiedot.

Tuotteiden esittely tai Palvelun kuvaus Verkkosivustolla ei merkitse, että Fiskarsin olisi antanut sitovan tarjouksen, vaan ne ovat pyyntö Käyttäjälle sitovan tarjouksen toimittamiseksi. Näin ollen Käyttäjä hyväksyy, että Palvelun tilaus sekä samaan aikaan tehty tuotetilaus on Tuotteiden tilaamista koskeva tarjous ja tällaiseen tarjoukseen sovelletaan näitä Sopimusehtoja. Lisäksi Käyttäjä hyväksyy, että Fiskarsin on hyväksyttävä kaikki tilaukset ja tarjoukset ennen Tuotteiden lähettämistä tai toimittamista. Fiskars voi jättää hyväksymättä tilauksen tai tarjouksen mistä tahansa syystä tai ilman syytä.

Tehtyäsi tilauksen, saat meiltä sähköpostiviestin, jossa mainitaan tilaamiesi Tuotteiden yksityiskohdat ja vahvistetaan tilauksen hyväksyminen. Mitään sopimusta Fiskarsin ja Käyttäjän välillä ei synny ennen kuin olemme lähettäneet sähköpostiisi tilausvahvistuksen, joka myös vahvistaa, että Fiskars on hyväksynyt Palvelun tilauksesi.

Tietoa tilauksen peruuttamisesta yllä mainitun vahvistusviestin vastaanottamisen jälkeen löydät näiden Sopimusehtojen kohdasta 6.

Koska tuotevalikoimaamme kehitetään jatkuvasti, Fiskars ei takaa minkään Verkkosivustolla mainostettavan Tuotteen saatavuutta. Fiskars pidättää oikeuden, ilman vastuuvelvollisuutta tai ennakkoilmoitusta, muuttaa tai lakkauttaa Tuotteita tai poistaa ne valikoimasta.

Fiskars pidättää oikeuden peruuttaa Palvelun ja Tuotteiden tilauksesi tai osan siitä, mikäli jotakin tilattua Tuotetta ei voida toimittaa saatavuustilanteen takia. Mikäli sinulla on jo voimassa oleva tilaus ja tilauksen maksuerät ovat myöhässä tai jääneet maksamatta, Fiskars pidättää oikeuden olla hyväksymättä tai perua tekemäsi muut tilaukset ilman erillistä ilmoitusta.

3. Myiittala -jäsenyys, rekisteröityminen ja lakkauttaminen

Palvelu on tarjolla ainoastaan Myiittalan asiakkaille.

Rekisteröityessäsi Palveluun tai tilatessasi Palvelun Verkkosivustolla, sinulle luodaan samanaikaisesti Myiittala-jäsenyys ja saat yksityiskohtaiset käyttäjätilin tiedot, mukaan lukien käyttäjätunnuksen ja salasanan. Jos olet jo Myiittala-jäsen, voit kirjautua sisään nykyisen käyttäjätunnuksesi ja salasanasi avulla. Rekisteröityminen Palveluun edellyttää tiettyjen henkilötietojen ja muiden tietojen antamista Fiskarsille. Saatamme tarkistaa Käyttäjän antaman sähköpostiosoitteen voimassaolon. Rekisteröityessään Käyttäjä sitoutuu antamaan todenmukaiset ja täydelliset tiedot sekä pitämään ne ajan tasalla. Asiakkaan rekisteröityessään luovuttamia henkilötietoja käsitellään Fiskarsin tietosuojaselosteen mukaisesti.

Käyttäjänä vastaat käyttäjätunnuksesi ja salasanasi turvallisesta säilyttämisestä ja käyttämisestä sekä kaikista henkilökohtaisella käyttäjätililläsi suoritetuista toimista. Käyttäjä sitoutuu ilmoittamaan Fiskarsille välittömästi, mikäli Käyttäjän käyttäjätunnus ja/tai salasanasi katoaa tai tulee kolmannen osapuolen tietoon sekä kaikesta käyttäjätilin luvattomasta käytöstä ja muista tietoturvaloukkauksista.

Voit lakkauttaa Myiittala-jäsenyytesi milloin tahansa ottamalla yhteyttä asiakaspalveluumme lähettämällä sähköpostia osoitteeseen kuluttajapalvelu.suomi@fiskars.com tai postitse osoitteeseen Fiskars Finland Oy Ab / Verkkokaupan asiakaspalvelu, PL 130, 00561 Helsinki. Sinun tulee mainita yhteydenotossasi nimesi ja kotiosoitteesi, jotta voimme tunnistaa sinut oikein. Huomioithan, että jäsenyyden lakkauttaminen voi vaikuttaa Palvelun tarjoamiseen sinulle ja oikeuteesi käyttää Tuotteita. Koska Myiittala-jäsenyytesi on yhteydessä Palvelun tilaukseen, et voi lakkauttaa Myiittala-jäsenyyttäsi tilauksen aikana, ts. Myiittala-jäsenyyttäsi ei voi lakkauttaa yhden vuoden sisällä Palvelun tilauksesta.

Myiittala-jäsenyyteen sovelletaan tässä esitettyjen ehtojen lisäksi näitä Myiittalan sopimusehtoja.

4. Hinnat ja maksutavat

4.1. Hinnat ja muut maksut

Jollei toisin ole ilmoitettu, Verkkosivustolla Palvelulle näkyvät hinnat ovat Palvelun täysiä hintoja, jotka ovat voimassa tilaushetkellä. Tuotteiden ostohinta tilauksesi päättymisen jälkeen on näkyvillä Verkkosivustolla. Nämä hinnat sisältävät arvolisäveron ja muut soveltuvat verot sekä lisäksi Tuotteiden toimituskulut. Verkkosivustolla esitetyt hinnat koskevat vain Palvelua, eikä Fiskars takaa Tuotteille samoja hintoja muissa Fiskarsin myymälöissä tai verkkokaupassa. Fiskars pidättää oikeuden uusien tilausten hintojen ja maksuehtojen muuttamiseen ilman erillistä ilmoitusta. Tällaiset muutokset eivät vaikuta jo tehtyihin tilauksiin.

Huomioithan, että Palvelu on saatavilla ainoastaan Suomessa ja Tuotteet toimitetaan vain Suomeen.

4.2. Maksutavat

Palvelun ja Palvelun yhteydessä tilattujen Tuotteiden hyväksytyt maksutavat löytyvät Verkkosivustolta. Tilauksen yhteydessä sinun on annettava maksukorttisi tiedot. Palvelun ja Tuotteiden ensimmäinen maksu veloitetaan maksukortiltasi välittömästi tilauksen tekemisen yhteydessä. Mikäli maksua ei voida veloittaa, Fiskarsilla on oikeus purkaa tilaussopimuksesi välittömästi ilman ennakkoilmoitusta.

Käytämme kolmannen osapuolen maksupalveluita käsittelemään maksusuorituksesi. Huomioithan, että kolmannen osapuolen suorittamaa henkilötietojen käsittelyä säätelevät kyseisen kolmannen osapuolen omat käyttöehdot ja tietosuojakäytäntö. Fiskars ei säilytä luottokorttitietoja.

Tuotteiden täysi omistusoikeus säilyy Fiskarsilla tilausjakson loppuun asti, minkä jälkeen voit ostaa Tuotteet.

Huomiothan, että mitään Palvelun yhteydessä suoritettuja maksuja ei palauteta, paitsi jos käytät oikeuttasi peruuttaa tilaus peruutusajan kuluessa näiden Sopimusehtojen kohdan 6 mukaisesti, tai kun haluat palauttaa viallisen Tuotteen tai jos sinulla on muutoin oikeus vaatia palautusta soveltuvan pakottavan lainsäädännön perusteella.

5. Toimitukset

Tilatut Tuotteet toimitetaan Käyttäjälle alta löytyvien toimitusehtojen mukaisesti. Huomaathan, että tilauksia, joiden ensimmäistä erää ei ole maksettu, ei toimiteta.

5.1. Toimitusehdot

Tuotteet, jotka on tilattu osana Palvelua, toimitetaan Käyttäjälle tämän meille toimittamaan toimitusosoitteeseen.

Arvioitu toimitusaika on tavanomaisissa olosuhteissa kuudesta kahdeksaan (6-8) päivää sesongista ja Tuotteen saatavuudesta riippuen. Toimitamme tilauksia vain Suomessa sijaitseviin postiosoitteisiin. Pyrimme toimittamaan tilatut Tuotteet ajallaan. Joissakin tilanteissa emme kuitenkaan pysty lähettämään Tuotteita tavoiteajassa. Fiskars ei ole vastuussa viivästyksistä tai suorituksen laiminlyömisestä, jos viivästys tai suorituksen laiminlyönti johtuu siitä riippumattomista olosuhteista (ts. force majeure/ylivoimainen este). Jos jostain meistä riippumattomasta syystä emme voi toimittaa tilaustasi kolmenkymmenen (30) päivän kuluessa tilauksen tekemisestä, ilmoitamme siitä mahdollisimman pian ja olet oikeutettu hyvitykseen käyttämäsi maksutavan mukaisesti.

5.2. Tuotteiden vastaanotto

Tilaajan tulee tarkistaa pakkaus ja tilatut Tuotteet kohtuullisen ajan kuluessa tilauksen saapumisesta ja varmistaa, että toimitus sisältää kaikki tilatut Tuotteet ja että Tuotteet ovat hyvässä kunnossa. Jos Tuotteet ovat vahingoittuneet kuljetuksen aikana tai toimitus on puutteellinen, ota yhteyttä astiapalvelu@fiskars.com.

6. Palautukset ja hyvitykset

6.1. Etämyyntimääräysten mukaiset palautukset ja hyvitykset

Jos haluat palauttaa tuotteen lakimääräisen vaihto- ja palautusoikeusjakson aikana, ota yhteyttä asiakaspalveluumme lähettämällä sähköpostia osoitteeseen astiapalvelu@fiskars.com.

Kaikilla Verkkosivustolta Palvelun osana tilatuilla Tuotteilla on täysi vaihto- ja palautusoikeus neljäntoista (14) päivän kuluessa vastaanottamisesta (”vaihto- ja palautusjakso”). Jos haluat palauttaa Tuotteen vaihto- ja palautusjakson aikana, ota yhteyttä asiakaspalveluumme sähköpostitse osoitteeseen astiapalvelu@fiskars.com. Ilmoita sähköpostissasi selvästi, että haluat peruuttaa sopimuksen. Ilmoita asiakaspalveluun myös nimesi ja Tuotteet, jotka haluat palauttaa sekä tilausnumero ja tilauksen päivämäärä. Tätä varten voit ladata ja täyttää peruustuslomakkeen ja liittää sen sähköpostisi liitteeksi. Jos sinulla herää kysymyksiä, voit ottaa yhteyttä astiapalvelu@fiskars.com. Huomioithan, että kaikki peruutusilmoitukset tulee lähettää meille kirjallisesti ja niiden on sisällettävä yllä luetellut tiedot, jotka ovat tarpeen ilmoitusten käsittelemiseksi. Peruutusilmoituksen voit lähettää joko sähköpostitse osoitteeseen astiapalvelu@fiskars.com tai postitse osoitteeseen Fiskars Finland Oy Ab / Verkkokaupan asiakaspalvelu, PL 130, 00561 Helsinki.

Kun olemme vastaanottaneet peruutusilmoituksen, hyvitämme palautettujen Tuotteiden hinnan ja toimituskulut neljäntoista (14) päivän kuluessa peruutusilmoituksen lähettämisestä. Tuotteet tulee palauttaa meille viipymättä (katso palautus- ja hyvitysmenettely alla). Fiskars vastaa palautuskuluista. Huomaa, että ennen Tuotteiden lähettämistä tarvitset asiakaspalvelumme sinulle antaman palautuskoodin, joka lisätään pakettiin.

6.2. Viallisia tuotteita ja virheellisiä toimituksia koskevat palautukset

Jos sinulle toimitetut Tuotteet ovat vahingoittuneet kuljetuksen aikana tai jos ne ovat muuten viallisia tai muita kuin tilaamiasi Tuotteita, ota yhteyttä asiakaspalveluumme sähköpostitse osoitteeseen astiapalvelu@fiskars.com. Jos toimitetut Tuotteet ovat vaurioituneet kuljetuksen aikana, ovat muuten viallisia tai muita kuin tilaamiasi Tuotteita, asiakaspalvelumme järjestää tällaisten Tuotteiden korvaamisen uusilla Tuotteilla tai niiden hyvityksen. Korvaustapauksessa alkuperäiset Tuotteet korvataan vastaavilla uusilla, jotka lähetetään samaan toimitusosoitteeseen kuin alkuperäiset Tuotteet. Korvaus on mahdollista vain, jos korvaavia tuotteita on varastossa. Muussa tapauksessa maksamasi palvelumaksut hyvitetään. Huomioithan, että alkuperäiset toimituskulut hyvitetään vain, jos palautat meille koko lähetyksen. Muussa tapauksessa hyvitys suoritetaan vain, jos sovellettava laki sitä vaatii.

Suosittelemme, että säilytät tilauksesi jälkeen lähettämämme tilausvahvistuksen sisältävän sähköpostin, sillä se toimii myös todistuksena ostopäivästä. Muut kauppaa koskevat ehdot, jotka voivat perustua lakisääteisiin oikeuksiin tai tilausmaassa sovellettaviin lakeihin (mukaan lukien, mutta niihin rajoittumatta, laatuun, käyttötarkoitukseen soveltuvuuteen ja kohtuulliseen hoitoon liittyvät ehdot) suljetaan täten pois suurimmassa lain sallimassa laajuudessa.

6.3. Korvaavat Tuotteet

Tilausjakson aikana sinulla on oikeus käyttää vaihto-ohjelmaamme, mikäli jokin Tuotteista tuottamuksetta vahingoittuu Tuotetta käytettäessä. Tällöin sinun on palautettava vahingoittunut tuote Arabia tai Iittala-myymälään saadaksesi uuden Tuotteen. Löydät listan Iittala-myymälöistä Verkkosivustolta.

6.4. Peruutus- ja hyvitysmenettely

Asiakaspalvelumme opastaa Verkkosivustolta tilattujen Tuotteiden palauttamisessa ja järjestää noudon osoitteesta, jonne tilaus alun perin toimitettiin. Tuotteet on pakattava alkuperäispakkauksiinsa siinä kunnossa, jossa ne toimitettiin. Toimituksesta vastaava yhteistyökumppanimme tuo kaikki tarvittavat pakkaukseen kiinnitettävät etiketit noutaessaan palautettavan paketin. Mikäli palautettavia Tuotteita ei palauteta alkuperäisessä muodossaan tai pakkauksessaan, tai niitä ei ole pakattu huolellisesti annettujen ohjeiden mukaisesti, voimme kieltäytyä korvaamaan Tuotteet tai pidättää osan hyvityksestä. Fiskars vastaa palautuslähetyksen kuluista, ellei näissä Sopimusehdoissa ole muuta mainittu.

Fiskars lähettää sinulle vahvistussähköpostiviestin, kun korvaava tilaus on lähetetty tai hyvitys on suoritettu. Kaikki hyvitykset suoritetaan maksukortille, jota alun perin käytettiin Palvelun tilaukseen.

7. Henkilötiedot

Palvelun tilaaminen, tilauksen tekeminen Palvelussa sekä Myiittala-tilin luominen edellyttää henkilötietojen antamista Fiskarsille, sillä Fiskars on velvollinen käsittelemään tiettyjä henkilötietoja edellä mainittujen toimintojen yhteydessä. Henkilötietojen käsittelystä määrätään Fiskarsin tietosuojaselosteessa.

8. Muutokset ja käyttöoikeudet

Fiskars varaa oikeuden tehdä oman harkintansa mukaan lisäyksiä ja muutoksia näihin Sopimusehtoihin tai sen osiin, milloin tahansa ja ilman erillistä ilmoitusta. Kaikki näihin Sopimusehtoihin tehdyt muutokset astuvat voimaan voimaantulopäivänä, joka näkyy näiden Sopimusehtojen yläosassa. Verkkosivuston käyttäminen Sopimusehtojen muuttumisen jälkeen tulkitaan kyseisten muutosten hyväksymiseksi.

Fiskarsilla on myös oikeus, ilman erillistä ilmoitusta ja ilman korvausvastuuta, rajoittaa Verkkosivuston käyttöä tai peruuttaa pääsy Verkkosivustolle, poistaa Verkkosivuston osia käytöstä tai rajoittaa Verkkosivuston tiettyjen toimintojen tai palveluiden käyttöä kokonaisuudessaan tai osittain.

9. Tilausaika ja päättyminen

Palvelun tilaaminen alkaa, kun alat käyttää Palvelua ja tilaat Tuotteita Palvelusta. Palvelun tilaus on sitova yhden (1) vuoden ajan, jonka jälkeen Palvelun voi päättää haluamanaan ajankohtana. Palvelu jatkuu automaattisesti pisimmillään kahden (2) vuoden ajan. Tämän jälkeen Palvelu ja tämä sopimus päättyvät automaattisesti. Palvelun ja sopimuksen voit päättää yhden (1) vuoden jälkeen kahdella tavalla. Voit valita, haluatko ostaa Tuotteet hinnalla, joka ilmoitettiin Verkkosivustolla Tuotteiden tilausajankohtana sekä sähköpostiviestissä.

Jos et halua ostaa Tuotteita, jotka olet tilannut Palvelusta, sinun on palautettava Tuotteet Iittalan myymälään. Kun palautat Tuotteet, voit samanaikaisesti päättää tämän sopimuksen kyseisessä myymälässä.

Jos haluat ostaa Tuotteita tilausjakson päättyessä, voit päättää tämän sopimuksen ottamalla yhteyttä asiakaspalveluumme, jonka jälkeen saat laskun ostamistasi Tuotteista.

Huomioithan, että Palvelu on sitova yhden (1) vuoden ajan tapahtuneesta Palvelun tilauksesta. Tämän jälkeen palvelun voi päättää haluamanaan ajankohtana.

10. Vastuunrajoitus

Kaikki Verkkosivustolla näkyvä sisältö ja tiedot tarjotaan sellaisenaan. Fiskars pyrkii esittämään Verkkosivustolla täsmälliset, kattavat ja ajantasaiset tiedot Palvelusta ja Tuotteista. On kuitenkin suositeltavaa lukea huolellisesti Tuotteiden yhteydessä esitetyt tuotetiedot ja käyttöohjeet, jotka toimitetaan Tuotteiden kanssa, sekä noudattaa niitä.

Sovellettavan lain sallimissa rajoissa, Fiskars ei anna mitään takeita minkään neuvon, mielipiteen, toteamuksen tai muun Verkkosivustolla näkyvän tai sen välityksellä jaettavan tiedon luotettavuudesta. Fiskars ei myöskään vastaa Verkkosivustolta ilmenevän tiedon virheistä, epätarkkuuksista, puutteista tai muista vioista, viivästyksistä tai virheellisyydestä.

Sovellettavan lain sallimissa rajoissa, Fiskars ei myönnä mitään takuuta eikä kanna vastuuta, mukaan lukien takuut ja vastuut Tuotteiden kaupallisesta hyödynnettävyydestä tai sopivuudesta tiettyyn tarkoitukseen, eikä takuita Verkkosivuston tai sen sisällön toimivuudesta.

Fiskars ei vastaa tuotetietojen ja Tuotteiden myyntitietojen antamisesta ja täsmällisyydestä Verkkosivuston ulkopuolella.

Fiskars ei ole vastuussa mistään suorista, epäsuorista, välittömistä tai välillisistä vahingosta tai erityisvahingosta, tai deliktivastuuseen perustuvista vahingoista (mukaan lukien muun muassa liiketoiminnan, sopimuksen, tuoton tai tietojen menettämisestä tai liiketoiminnan keskeyttämisestä aiheutuvat vahingot), jotka johtuvat Verkkosivuston tai sen sisällön käyttämisestä tai käytön estymisestä tai näistä Sopimusehdoista, riippumatta siitä, perustuuko vahinko sopimukseen, oikeuden loukkaukseen tai muuhun perusteeseen.

Edellä mainitut vastuunrajoitukset eivät kuitenkaan päde seuraavissa tapauksissa: (a) Fiskarsin tai sen laillisten edustajien tahallisuudesta tai törkeästä huolimattomuudesta johtuva velvollisuuksien laiminlyönti; (b) kuolemantapausten, ruumiinvammojen tai sairastumisen aiheuttamat vahingot; ja (c) mahdolliset sovellettavan tuotevastuulain mukaiset vastuut.

11. Pätevyys

Jos jokin näiden Sopimusehtojen ehdoista todetaan pätemättömäksi, lainvastaiseksi tai täytäntöönpanokelvottomaksi, kyseinen ehto pannaan täytäntöön sovellettavan lain suurimmassa sallitussa laajuudessa. Tämä ei vaikuta muiden ehtojen pätevyyteen, laillisuuteen ja täytäntöönpanokelpoisuuteen.

12. Sovellettava lainsäädäntö ja oikeuspaikka

Näihin Sopimusehtoihin sovelletaan Suomen lakia. Näistä Sopimusehdoista tai näihin Sopimusehtoihin liittyvien erimielisyyksien oikeuspaikka on Helsinki. Jos olet kuluttaja ja kotipaikkasi ei ole Suomessa, vakituisen asuinpaikkasi lainsäädäntö saattaa kuitenkin määrätä oikeuspaikan. Edellä mainitut sovellettavaa lakia ja oikeuspaikkaa koskevat lausekkeet eivät vaikuta Käyttäjän vakituisen asuinpaikan lainsäädännön pakollisiin määräyksiin sopimuksen tekohetkellä.

Jos riitaa ei voida ratkaista osapuolten välisin neuvotteluin, kuluttajana voit riitatilanteessa kääntyä myös kuluttajariitalautakunnan puoleen (www.kuluttajariita.fi).

Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakuntaan, kuluttajan tulee ottaa yhteyttä paikalliseen kuluttajaneuvontapalveluun (www.kuluttajaneuvonta.fi).

13. Asiakaspalvelu

Asiakaspalvelumme neuvoo kaikissa Verkkosivustolla tehtyihin tilauksiin liittyvissä kysymyksissä. Asiakaspalveluun voi ottaa yhteyttä lähettämällä sähköpostia osoitteeseen astiapalvelu@fiskars.com tai postitse osoitteeseen Fiskars Finland Oy Ab, Verkkokaupan asiakaspalvelu, PL 130, 00561 Helsinki. Tästä linkistä löydät lisätietoja koskien asiakaspalveluamme.