Arabia logo

Usein kysytyt kysymykset

TILAAMINEN
PALVELUN KÄYTTÖ
PALVELUN PÄÄTTYMINEN

TILAAMINEN

Miten astiat saa käyttöön?

Valittu astiapaketti toimitetaan veloituksetta postitse noin 5–7 päivän kuluessa.

Mikä on astiapalvelu?

Astiapalvelusta saa Arabian astiapaketteja käyttöön kiinteällä kuukausihinnalla 12–24 kuukauden ajaksi.

Paljonko palvelu maksaa?

Palvelussa on eri hintaisia astiapaketteja. Astioiden käytöstä maksetaan kiinteä kuukausihinta astiamäärän mukaan. Hinnat vaihtelevat eri astiasarjojen välillä.

Voiko astiapalvelun ottaa käyttöön myös ulkomailla?

Ei voi. Palvelu koskee vain Suomea.

Paljonko maksaa esimerkiksi kahden hengen astiasto?

Astiapaketit on hinnoiteltu henkilömäärän ja astiasarjan mukaan, esimerkiksi kahden hengen Mainio Sarastus -astiapaketti maksaa 5,90€/kk. Vuoden jälkeen lunastushinta paketille on 25 euroa.

Millaisia astioita voi valita?

Valittavana on useita Arabian astiasarjoja.

Minkä kokoisia astiastot on?

Astiapaketin koko vaihtelee kahden hengen setistä aina 12 hengen astiastoon.

Voiko palvelun ottaa vaikkapa vain kesäloman ajaksi tai juhlaa varten?

Ei, palvelun sopimusaika on vähintään yksi vuosi.

Kuinka pitkäksi aikaa palvelun voi ottaa käyttöön?

12–24 kuukaudeksi.

Voiko hinta muuttua kesken sopimuskauden?

Kuukausihinta pysyy samana koko sopimusajan.

Miten palvelun käytöstä maksetaan?

Kiinteä kuukausihinta astioiden käytöstä veloitetaan kuukausittain antamaltasi maksukortilta.

Kuinka paljon astioita voi tilata? Onko tilaukselle minimi- tai enimmäismäärää?

Palvelussa astiapaketit on rakennettu henkilömäärän mukaisesti, eli astiapaketit ovat esimerkiksi kahdelle, neljälle ja kuudelle. Pienin valittava astiapaketti on kahden hengen astiasto ja suurin 12 hengen astiasto. Jos tarve on 14 hengen astiastolle, palvelusta voi tilata 12 hengen ja 2 hengen astiaston, jolloin kokonaismääräksi tulee 14 kappaletta/astia.

Miten valita mieleiset astiat?

Tarjonnassa on useita Arabian astiasarjavaihtoehtoja. Mikäli valinta tuottaa vaikeuksia, myymälöidemme henkilökunta auttaa sopivan astiasarjan ja määrän valinnassa.

Mistä astiat tilataan?

Astiat voi valita ja tilata kätevästi netissä.

Mitä osia astiapaketit sisältävät?

Astiapaketin osat ovat pääsääntöisesti muki, kulho, leipälautanen ja ruokalautanen.

PALVELUN KÄYTTÖ

Voiko sopimuksen lopettaa kesken kauden?

Sopimus tehdään aina vähintään vuodeksi, jonka jälkeen tilauksen voi päättää tai antaa jatkua toistaiseksi voimassa olevana, enintään 24 kuukautta.

Mitä jos astia menee rikki palvelun aikana?

Astiapalveluun sisältyy myös rikkoutumistakuu: käytössä rikkoutuneen astian voi vaihtaa uuteen tuomalla sen Arabian ja Iittalan myymälään. Astian vaihdon yhteydessä astiapalvelun tilaajan henkilöllisyys tarkistetaan, joten henkilöllisyystodistus tulee olla mukana.

Voiko astioita tilata lisää tai palauttaa kesken sopimuskauden?

Voimassa olevaan sopimuskauteen ei voi lisätä astioita, mutta uuden astiapaketin voi tilata. Uusi 12 kuukauden sopimus lähtee voimaan tilauspäivästä. Osaa astiapaketin astioista ei voi palauttaa kesken sopimuksen.

Voiko astiasarjaa vaihtaa kesken sopimuskauden?

Ei voi.

Voiko astiat lunastaa itselleen kesken sopimuskauden?

Kesken sopimuskauden astioita ei voi lunastaa tai palauttaa. Vuoden jälkeen astiat voi joko lunastaa tai tuoda myymälään.

PALVELUN PÄÄTTYMINEN

Miten toimia sopimuskauden päätteeksi?

Sopimusaika on vähintään 12 kuukautta, jonka jälkeen astiat voi lunasta tai palauttaa myymälään. Mikäli astioita ei lunasteta tai palauteta, sopimus jatkuu toistaiseksi voimassaolevana. Samaa astiapakettia voi pitää kuukausilaskutuksella enintään 24 kuukautta.

Mitä palautetuille astioille tapahtuu?

Palautuneet astiat tulevat myyntiin Vintage-palveluun ja huonokuntoiset astiat kierrätetään. Astiat jauhetaan hienoksi keramiikkajauhoksi, jota käytetään tiilien valmistuksessa.

Pitääkö palautettavien astioiden olla uudenveroisessa kunnossa?

Astioiden tulee olla normaalia käyttöä vastaavassa kunnossa. Jos palautetuissa astioissa on muita kuin jokapäiväisen käytön jälkiä (esim. voimakkaita naarmuja tai likaa) tai astioita puuttuu, astioista tulee maksaa lunastushinta.

Mitä tapahtuu jos astioita ei palauteta 24 kuukauden jälkeen?

Astiat tulkitaan lunastetuksi ja lunastushinnasta lähetetään lasku.

Mitä jos astiat unohtaa palauttaa tai lunastaa? Jatkuuko kuukausiveloitus automaattisesti?

Kyllä. Kuukausiveloitus jatkuu korkeintaan 24 kk ajan.

Millä hinnalla astiat voi lunastaa?

Lunastusarvo vaihtelee astiamäärän ja -sarjan mukaan. Esimerkiksi kahden hengen Mainio Sarastus -astiaston lunastushinta on 25 euroa.

Sopimusjakson päätteeksi, miten astiat voi lunastaa?

Ottamalla yhteyttä astiapalvelun asiakaspalveluun astiapalvelu@fiskars.com. Asiakaspalvelu kirjaa sopimuksen päättyneeksi kuluvan kuukauden laskutusjakson loppuun ja lähettää astioiden lunastuksesta loppulaskun.

Mistä löytyy lähin myymälä?

Iittala Store tai Outlet –myymälöiden yhteystiedot löytyvät täältä.

Sopimusjakson päätteeksi, miten astiat palautetaan myymälään?

Tuomalla astiat Arabian tai Iittalan myymälään. Myymälän henkilökunta tarkistaa palautetut astiat, sopimuksen tekijän henkilöllisyyden ja päättää sopimuksen kuluvan kuukauden laskutusjakson loppuun.

Voiko astioita pitää esimerkiksi 15 kuukautta?

Kyllä. Astioita voi pitää 12 kuukaudesta 24 kuukauteen. Sopimuksen voi päättää joko lunastamalla tai palauttamalla astiat oman aikataulun mukaan.

Jos mieleen tulee kysymyksiä joihin tässä ei ole vastattu

Astiapalvelun asiakaspalvelu astiapalvelu@fiskars.com neuvoo mielellään palvelun käytössä.