Usein kysytyt kysymykset

TILAAMINEN
PALVELUN KÄYTTÖ
PALVELUN PÄÄTTYMINEN

TILAAMINEN

Miten astiat saa käyttöönsä?

Valitut tuotepaketit toimitetaan veloituksetta postitse noin 5–7 päivän kuluessa.

Mikä on astiapalvelu?

Astiapalvelusta saa Suomen rakastetuimpien brändien, Iittalan, Fiskarsin, Arabian ja Hackmanin astia-, aterin- ja keittiövälinepaketteja käyttöön kiinteällä kuukausihinnalla 12–24 kuukauden ajaksi.

Paljonko palvelu maksaa?

Palvelussa on eri hintaisia astia- ja tuotepaketteja. Astioiden käytöstä maksetaan kiinteä kuukausihinta astiapaketin mukaan. Hinnat vaihtelevat eri astia- ja tuotesarjojen välillä.

Voiko astiapalvelun ottaa käyttöön myös ulkomailla?

Ei voi. Palvelu koskee vain Suomea.

Paljonko maksaa esimerkiksi kahden hengen astiasto?

Astiapaketit on hinnoiteltu henkilömäärän ja astiasarjan mukaan, esimerkiksi kahden hengen Mainio Sarastus -astiapaketti maksaa 5,90€/kk. Vuoden jälkeen lunastushinta paketille on 25 euroa.

Millaisia astioita voi palvelussa valita?

Astiapalvelussa on valittavana Iittalan ja Arabian astiasarjoja, Iittalan lasisarjoja sekä tarjoilutuotteita, Fiskarsin kattiloita ja pannuja sekä Iittalan ja Hackmanin aterimia.

Minkä kokoisia astiasto- ja tuotepaketit ovat?

Astia- ja aterinpaketin koko vaihtelee kahden hengen setistä aina 12 hengen astiastoon. Keitto- ja paistoastiapaketin vaihtoehdot ovat S, M ja L.

Voiko palvelun ottaa vaikkapa vain kesäloman ajaksi tai juhlaa varten?

Ei, palvelun sopimusaika on vähintään yksi vuosi.

Kuinka pitkäksi aikaa palvelun voi ottaa käyttöön?

12–24 kuukaudeksi.

Voiko hinta muuttua kesken sopimuskauden?

Kuukausihinta pysyy samana koko sopimusajan.

Miten palvelun käytöstä maksetaan?

Kiinteä kuukausihinta astioiden käytöstä veloitetaan kuukausittain antamaltasi maksukortilta.

Kuinka paljon astioita voi tilata? Onko tilaukselle minimi- tai enimmäismäärää?

Palvelussa astia- ja aterinpaketit ovat rakennettu henkilömäärän mukaisesti, eli astiapaketit ovat esimerkiksi kahdelle, neljälle ja kuudelle. Pienin valittava astiapaketti on kahden hengen astiasto ja suurin 12 hengen astiasto. Jos tarve on 14 hengen astiastolle, palvelusta voi tilata 12 hengen ja 2 hengen astiaston, jolloin kokonaismääräksi tulee 14 kappaletta/astia. Keitto- ja paistoastiapaketit ovat saatavilla kolmessa eri koossa, S, M tai L. Voit yhdistellä haluamiasi paketteja tarpeittesi mukaisesti.

Miten valita mieleiset astiat ja tuotteet?

Astiapalvelussa on valittavana Iittalan ja Arabian astiasarjoja, Iittalan lasisarjoja sekä tarjoilutuotteita, Fiskarsin kattiloita ja pannuja sekä Iittalan ja Hackmanin aterimia. Mikäli valinta tuottaa vaikeuksia, myymälöidemme henkilökunta auttaa sopivan astiasarjan ja määrän valinnassa.

Mistä astiapalvelun tuotteet tilataan?

Astiapalvelun tuotteet voi valita ja tilata kätevästi netissä.

Mitä tuotteita astiapaketit sisältävät?

Astiapaketin osat ovat pääsääntöisesti muki, kulho, leipälautanen ja ruokalautanen. Juomalasipaketti sisältää eri kokoisia laseja. Aterinpaketti sisältää haarukat, veitset, ruoka- ja jälkiruokalusikat. Keitto- ja paistoastiapaketit sisältävät eri kokoisia kattiloita ja paistinpannuja. Tarkemmat tuoteluettelot löydät jokaisen paketin kuvauksesta.

PALVELUN KÄYTTÖ

Voiko sopimuksen lopettaa kesken kauden?

Sopimus tehdään aina vähintään vuodeksi, jonka jälkeen tilauksen voi päättää tai antaa jatkua toistaiseksi voimassa olevana, enintään 24 kuukautta.

Mitä jos astia menee rikki palvelun aikana?

Astiapalveluun sisältyy myös rikkoutumistakuu: käytössä rikkoutuneen astian voi vaihtaa uuteen tuomalla sen Arabian ja Iittalan myymälään. Tuotteen vaihtamisen yhteydessä astiapalvelun tilaajan henkilöllisyys tarkistetaan, joten henkilöllisyystodistus tulee olla mukana.

Voiko astioita tilata lisää tai palauttaa kesken sopimuskauden?

Voimassa olevaan sopimuskauteen ei voi lisätä astioita, mutta uuden astia- tai tuotepaketin voi tilata. Uusi 12 kuukauden sopimus lähtee voimaan tilauspäivästä. Osaa astia- tai tuotepaketin astioista ei voi palauttaa kesken sopimuksen.

Voiko astia- tai tuotesarjaa vaihtaa kesken sopimuskauden?

Ei voi.

Voiko astiat lunastaa itselleen kesken sopimuskauden?

Kesken sopimuskauden astioita ei voi lunastaa tai palauttaa. Vuoden jälkeen valitsemansa astiat voi joko lunastaa itselleen tai tuoda myymälään.

PALVELUN PÄÄTTYMINEN

Miten toimia sopimuskauden päätteeksi?

Sopimusaika on vähintään 12 kuukautta, jonka jälkeen astiat voi lunasta tai palauttaa myymälään. Mikäli astioita ei lunasteta tai palauteta, sopimus jatkuu toistaiseksi voimassa olevana. Samaa astiapakettia voi pitää kuukausilaskutuksella enintään 24 kuukautta.

Mitä palautetuille astioille tapahtuu?

Palautuneet astiat tulevat myyntiin Vintage-palveluun ja huonokuntoiset astiat kierrätetään. Astiat jauhetaan hienoksi keramiikkajauhoksi, jota käytetään tiilien valmistuksessa. Lasimurskeesta yhteistyökumppanimme valmistavat eristemateriaaleja rakennusteollisuudelle kuten lasivillaa. Keitto- ja paistoastiat sekä aterimet kierrätetään asianmukaisesti ja yhteistyökumppanimme huolehtii materiaalien uudelleenkäytöstä.

Pitääkö palautettavien astioiden olla uudenveroisessa kunnossa?

Astioiden tulee olla normaalia käyttöä vastaavassa kunnossa. Jos palautetuissa astioissa tai muissa tuotteissa on muita kuin jokapäiväisen käytön jälkiä (esim. voimakkaita naarmuja tai likaa) tai astioita puuttuu, tulee niistä maksaa lunastushinta.

Mitä tapahtuu jos astioita ei palauteta 24 kuukauden jälkeen?

Astiat tulkitaan lunastetuksi ja lunastushinnasta lähetetään lasku.

Mitä jos unohtaa palauttaa tai lunastaa astiat? Jatkuuko kuukausiveloitus automaattisesti?

Kyllä. Kuukausiveloitus jatkuu korkeintaan 24 kk ajan.

Millä hinnalla astiat voi lunastaa?

Lunastusarvo vaihtelee astiamäärän ja -sarjan mukaan. Esimerkiksi kahden hengen Mainio Sarastus -astiaston lunastushinta on 25 euroa. Lunastushinnat ovat nähtävillä ”tietoa palvelusta” osiossa.

Sopimusjakson päätteeksi, miten astiat voi lunastaa?

Ottamalla yhteyttä astiapalvelun asiakaspalveluun astiapalvelu@fiskars.com. Asiakaspalvelu lähettää asioiden lunastuksesta loppulaskun ja kirjaa sopimuksen päättyneeksi maksun suorituksen jälkeen.

Mistä löytyy lähin myymälä?

Iittala Store tai Outlet –myymälöiden yhteystiedot löytyvät täältä.

Sopimusjakson päätteeksi, miten astiat palautetaan myymälään?

Tuomalla astiat Arabian tai Iittalan myymälään. Myymälän henkilökunta tarkistaa palautetut astiat, sopimuksen tekijän henkilöllisyyden ja päättää sopimuksen kuluvan kuukauden laskutusjakson loppuun.

Voiko astioita pitää esimerkiksi 15 kuukautta?

Kyllä. Astioita voi pitää 12 kuukaudesta 24 kuukauteen. Sopimuksen voi päättää joko lunastamalla tai palauttamalla astiat oman aikataulun mukaan.

Jos mieleen tulee kysymyksiä joihin tässä ei ole vastattu

Astiapalvelun asiakaspalvelu astiapalvelu@fiskars.com neuvoo mielellään palvelun käytössä.